Update coronavirus

Er zijn op dit moment veel vragen met betrekking rond het coronavirus.  Onze medewerkers doen er alles aan om iedereen van een antwoord te voorzien.  Het kan door de drukte voorkomen dat de wachttijden voor telefoon en e-mail langer zijn dan je normaal van ons gewend bent.  Daarom proberen we iedere dag de actuele richtlijnen te updaten op deze veelgestelde vragen pagina.

 

 

Wanneer gaat het park open en hoe kan ik reserveren?

De Zonnegloed opent de deuren terug op feestdag donderdag 21 mei, maar bezoek kan ENKEL mits reservatie vooraf via onze website www.dezonnegloed.be
Tickets en abonnementen kunnen ENKEL nog on-line via onze website gekocht worden. Er worden geen tickets meer verkocht aan de kassa. Bij reservatie via onze website kan je ook aanduiden dat je reeds in bezit bent van ticket, abonnement of kadoobon.
Na reservatie krijg je binnen de 24 uur een reservatiebewijs met QR-code op het e-mailadres dat je opgaf (even geduld hiervoor aub). Vergeet niet om deze reservatiemail (en je ticket, bon of abonnement) mee te bregen naar het park! Beiden zijn nodig voor controle en de QR-code zal ingescand worden!
Aantal bezoekers per dag is beperkt!

Dient er een tijdslot gereserveerd te worden?

Nee, we gaan momenteel niet werken met aankomsttijden. Het domein is open tussen 10u00 en 18u00 vanaf 21 mei.

Is de reptielenzolder ook toegankelijk?

Ja de reptielenzolder zal toegankelijk zijn.

Zijn de speelpleintjes op het domein toegankelijk?

Nee, alle speelpleinen en speeltuigen zijn niet toegankelijk, om verspreiding van het virus Covid-19 tegen te gaan en op bevel van de nationale veiligheidsraad.

Zijn er banken en plaatsen waar even kan uitgerust worden?

We hebben voor de veiligheid extra banken bijgeplaatst, verspreid over het domein…
 

Ik heb een kind van 0 tot en met 2 jaar, deze toegang is gratis.  Moet ik hiervoor een ticket aanvragen ?

Nee.  Wel een plaatsje online reserveren.  Omdat we maar een maximaal aantal personen mogen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinste een plaatsje te reserveren.  Gezien alle maatregelen mogen we dit aantal niet overschrijden.  Voor personen waarvoor geen toegang is gereserveerd, is toegang niet mogelijk.
 

Hoe dienen de tickets gescand te worden aan de ingang van het park ?

U moet uw reservatie mail met QR-code uitprinten.  Wij hebben deze nodig om de QR-code aan onze kassa in te scannen. 
 

Zijn huisdieren toegelaten?

In het park zijn geen huisdieren toegestaan.  Dit in verband met de veiligheid van jouw huisdier en de dieren in het park.
 

Welke maatregelen worden er in De Zonnegloed getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen ?

Er is vanwege de veiligheid een aantal maatregelen getroffen om jouw veiligheid en die van onze dieren en medewerkers te waarborgen.

- er geldt een maximum aantal bezoekers per dag in het park.  Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het noodzakelijk dus om op voorhand online toegang tot het park te reserveren,

- tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa's te voorkomen,

- je kunt alleen in één richting door het park lopen

- in de shop kan er enkel met de kaart betaald te worden en liefst contactloos,

- er zijn geen binnen zitgelegenheden,

- overal wordt 1.5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een plexiglaswand,

- medewerkers houden continu toezicht op groepsgrootte en de 1.5 meter afstand,

- op verschillende punten in het park, aan de toiletten, de shop is desinfectiegel aanwezig,

- vanzelfsprekend blijven mensen thuis die ziek zijn, neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.  Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis.