Veelgestelde vragen en antwoorden (Q &A)
Reservaties
Wanneer is het park open en hoe kan ik reserveren?
De Zonnegloed is open voor bezoekers. Tickets zijn enkel beschikbaar via onze site. (Klik hier om je bezoek te reserveren.)
Er worden geen tickets verkocht aan de kassa.
Na reservatie krijg je binnen het uur een mail met QR-code op het e-mailadres dat je opgaf. Vergeet niet om deze mail mee te brengen naar het park! De mail mag via de smartphone getoond worden, let erop dat de QR-codes zichtbaar zijn, deze zullen gescand worden bij aankomst.
Ik heb een kind van 0 tot en met 2 jaar (dus onder de 3 jaar), deze toegang is gratis. Moet ik hiervoor een ticket kopen?
Nee, maar u moet wel een plaats reserveren online.
Omdat we maar een maximaal aantal personen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinsten een plaatsje te reserveren. Voor personen waar geen toegang is gereserveerd, is toegang niet mogelijk!
Hoe worden de tickets gescand aan de ingang van het park?
U kan uw e-mail met reservatie en QR-code uitprinten of meebrengen op uw smartphone of tablet. Wij hebben deze nodig om de QR-code aan onze kassa in te scannen.
Dient er een dagdeel gereserveerd te worden?
Ja, u kan kiezen uit volgende dagdelen:
-
voormiddag van 9u15 tot 12.15u
-
namiddag van 13.30 tot 17u
U wordt verwacht zowel aan te komen als te vertrekken binnen de aangegeven uren van het dagdeel.
Tussen 12.15u en 13.30u sluiten we het park en gunnen we de dieren een uurtje rust. Ook nemen we de tijd om alles klaar te zetten voor de bezoekers van de namiddag.
Ik ben te laat om te reserveren en het park lijkt al volzet, kan ik er nog bij?
Nee, u kan er helaas niet meer bij. Indien een datum rood gekleurd is, dan hebben we het aantal bezoekers voor die dag bereikt.
Dagen dat we gesloten zijn, worden ook in het rood gekleurd.
Zijn er kortingen?
Nee. We geloven dat iedereen, jong of oud, evenveel geniet van het wandelen door ons domein en het zien van onze prachtige dieren.
Daarom maken we gebruik van één tarief.
Enkel kinderen jonger dan 3 jaar mogen gratis binnen, maar er moet wel een plaats voor hen gereserveerd worden.
Mag mijn minibus op de parking staan?
Personenauto's die niet verlengd zijn en een maximum hoogte van 2 meter hebben, kunnen op onze parking staan.
Is het mogelijk om een abonnement te nemen?
Nee, het is niet mogelijk om een abonnement aan te schaffen.
De Zonnegloed is een wild animal sanctuary, een toevluchtsoord voor wilde dieren (opvangcentrum), een goededoelenorganisatie en geen gangbare dierentuin. Daarom werd besloten om de commerciële activiteit van abonnementen en gratis tickets bij adopties vanaf 2022 te stoppen.
Abonnementen en gratis tickets die in omloop zijn, blijven geldig tot hun vervaldag en ten laatste tot het eind van het seizoen 2022.
Kan ik mijn tickets annuleren, ruilen of verplaatsen?
Nee, aangekochte tickets kunnen niet geannuleerd, geruild of verplaatst worden. We maken een uitzondering voor inkomtickets (geen parkeertickets) indien er minstens 48u op voorhand een geldig certificaat (rouwbrief, doktersattest) doorgemaild wordt naar info@dezonnegloed.be. Je mag in de mail meteen een nieuwe datum doorgeven, we verplaatsen dan de tickets en sturen je de nieuwe per mail.
Het park
Is de kleine beestjeszolder te bezoeken?
Ja, de kleine beestjeszolder en alle andere binnenruimtes zijn open voor bezoekers.
(De kleine beestjeszolder is enkel bereikbaar via een trap en daardoor niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers.)
Zijn er speelmogelijkheden voor de kinderen?
Ja, er zijn verchillende speelzones in het park.
Is er een shop aanwezig?
Ja, onze food- en giftshop heeft dezelfde openingsuren als het park. Er zijn o.a. knuffels, autostickers... te verkrijgen, maar ook versnaperingen en ijsjes.
Koffie, thee en andere zaken zijn te verkrijgen als take-away.
Zijn er banken en plaatsen waar ik even kan rusten?
Ja, er zijn banken aanwezig verspreid over het domein.
Mag ik mijn huisdier meebrengen in het park?
Nee, in het park zijn geen huisdieren toegestaan. Dit in verband met de veiligheid van zowel jouw huisdier als onze dieren in het park.
Volleerde geleidehonden die worden gebruikt ter begeleiding van mindervalide personen kunnen, in overleg en op vertoon van een erkenningcertificaat, het domein betreden.
Toegankelijkheid
Is het park rolstoeltoegankelijk?
Onze paden zijn aangedrukte grindpaden en hier en daar zijn er brugjes. Hierdoor kan het voor rolstoelgebruikers een uitdaging vormen, er is dus enige sportiviteit van de begeleider nodig. De kleine beestjeszolder is niet rolstoeltoegankelijk.
Kan ik een rolstoel huren?
Ja, in De Zonnegloed zijn er twee rolstoelen aanwezig welke uitgeleend kunnen worden voor €5. Per rolstoel wordt de identiteitskaart als borg gevraagd, deze ontvang je retour als je de rolstoel weer terug brengt.
Graag tijdig van tevoren reserveren via onthaal@dezonnegloed.be of via 057/40 18 56.
Is er een parking voor mensen met een beperking?
Nee, er werden geen parkeerplaatsen voor personen met een beperking voorzien. Dit omdat alle parkeerplaatsen dicht bij onze ingang gelegen zijn.
Is er een aangepast toilet voor mensen met een beperking?
Nee, er is geen aangepast toilet voorzien.
Ik wil graag een gift doen aan De Zonnegloed
Bedankt voor uw steun! Klik hier om naar de online donatie pg. te gaan.
Betaalt u liever niet online dan kan u het bedrag overschrijven op volgend rekeningnummer: BE58 7390 1329 6879
Indien u graag een overschrijvingsformulier ontvangt, contacteer ons op 057/40 18 56 of nog eenvoudiger stuur een e-mail met uw naam, familienaam en adres naar info@dezonnegloed.be en gebruik als onderwerp ‘Ik wil graag een overschrijvingsformulier donatie ontvangen’.
Kan ik een fiscale attest ontvangen?
Omdat De Zonnegloed volledig onafhankelijk werkt en geen subsidies ontvangt van de overheid, mogen wij helaas geen fiscale attesten uitreiken. Wij kunnen u een bewijs van uw giften van het afgelopen jaar toesturen, maar wees u ervan bewust dat dit document niet dezelfde waarde heeft als het door de belastingdienst gevraagde certificaat. Schrijf ons op info@dezonnegloed.be met vermelding van uw naam, voornaam en adres.
Kan ik op een anonieme manier geld doorgeven?
Bedankt voor uw steun! U gaat best met cash geld naar BPost (niet naar de bank, want daar doen ze alleen geldtransfers tussen rekeningen) en u vraagt aan het loket om het geld op rekening BE58 7390 1329 6879 te storten met vermelding “gift” of de mededeling op het overschrijvingsformulier aan de brief u ontvangen heeft. Natuurlijk kan je ook langskomen om de donatie naamloos te overhandigen.
Is het mogelijk dat een Zonnegloed-werknemer mij opbelt?
Ja, het is mogelijk dat u eens gebeld wordt door een van onze collega's. Maar dit zal zeer uitzonderlijk gebeuren. Als donateur kunt u bijvoorbeeld een telefoontje krijgen over bepaalde acties of om te vragen of u nog steeds tevreden bent met uw steun. En als u ons nog niet steunt, kunt u gebeld worden als u al interesse heeft getoond in ons werk. Of als er noodzakelijke gegevens ontbreken dan kan u eens een telefoontje of mailtje ontvangen.
Waarom bellen we u?
Als u ons bijvoorbeeld maandelijks steunt of ons in het verleden heeft gesteund, is het mogelijk dat we u bellen. De Zonnegloed-collega die u belt, heeft al een redelijk goed beeld van hoe u de organisatie ondersteunt of heeft ondersteund, en wil graag nog wat meer weten. Zo leren we onze donateurs beter kennen en nodigen we u ook uit om uw ervaringen met ons te delen.
Als u De Zonnegloed nog niet ondersteunt, is het eveneens mogelijk dat we u even opbellen. Indien u belangstelling heeft getoond voor een van onze activiteiten en daarbij uw contactgegevens heeft achtergelaten, kunt u de weken daarop gebeld worden. We willen u alle informatie verstrekken die u nodig heeft om een weloverwogen beslissing te nemen over het al dan niet steunen van onze organisatie.
Hoe weet u zeker dat het een Zonnegloed medewerker is?
We bellen enkel met het nummer 057/40 18 56. Als dit het geval is, kunt u dus helemaal gerust zijn. Enkel de vaste medewerkers bellen u op. Dat zal Karel zelf zijn of Elise. Als u ons al maandelijks steunt, hebben we een goed beeld van hoe u onze organisatie steunt en beschikken we over specifieke gegevens die alleen wij kunnen weten.
Als u De Zonnegloed nog niet gesteund hebt, heeft u de afgelopen maand vermoedelijk belangstelling getoond voor de activiteiten van De Zonnegloed. Bijvoorbeeld via een advertentie op Facebook of een pagina op onze website. Heeft u daarbij uw contactgegevens achtergelaten? Wij bellen gewoon u even op om wat meer informatie te geven over onze werkwijze.
Waarom doen we dit?
Wanneer u via onze website (of elders) een gift doet aan De Zonnegloed, worden uw gegevens opgenomen in een database waarmee wij onze relatie met onze donateurs kunnen beheren: het versturen van bedank-kaartjes, verzoeken om steun of informatie over onze dagelijkse werking / gebeurtenissen. Dit kan soms telefonisch gebeuren.
Ik wil mij inschrijven voor de nieuwsbrieven van De Zonnegloed.
Via onze nieuwsbrief blijft u op de hoogte van onze dagelijkse werking, acties en overwinningen. Klik hier om u in te schrijven. Wilt u nog sneller alle nieuws ontvangen? Volg ons op Social Media.
Wilt u zich uitschrijven op onze nieuwsbrief? Klik dan onderaan de pagina op ‘uitschrijven’.
Ik wil graag de magazine digitaal ontvangen.
Dit kan. En ja graag zelfs want dit is kostenbesparend voor onze werking en is milieuvriendelijker. Stuur gewoon een mailtje naar info@dezonnegloed.be met uw naam, volledig adres en de vraag om voortaan de magazine digitaal te ontvangen.
Welke informatie bewaart u over mij?
Uw gegevens worden enkel opgeslagen als u een gift doet of een adoptie heeft gedaan. Wij bewaren de volgende informatie over u: naam, volledig adres, bankrekeningnummer, taal, telefoonnummer (indien gekend), e-mailadres (indien gekend) en andere informatie die u ons zou bezorgd hebben.
Daarnaast qua giftgegevens: bedrag, datum, rekeningnummer waarop u de gift overmaakt, campagne waarvoor u de gift deed, eventuele mededeling en het bankrekeningnummer waarmee u de gift deed. Wij houden deze informatie bij omdat wij hiertoe wettelijk verplicht zijn. Wij registreren ook alle campagnes die u via ons ontving. Dankzij deze info kunnen wij uw giften koppelen aan de juiste campagne. Of nagaan of onze verzendingen correct verlopen.
Wij werken volledig onafhankelijk. Er is geen ander bedrijf die de marketing op zich neemt in verband met fondsenwerving. Dus het verwerken van de persoonsgegevens gebeurt volledig door onszelf. Alle persoonsgegevens worden conform de GDPR-wetgeving die sinds 25 mei 2018 van kracht is bijgehouden.
Ik ben verhuisd en wil graag een adreswijziging doorgeven aan De Zonnegloed.
Geen probleem: stuur een e-mail naar info@dezonnegloed.be met daarin uw naam en familienaam, uw oud en uw nieuw adres. Wij passen de gegevens onmiddellijk aan.