Veelgestelde vragen en antwoorden (Q &A)

 

Wanneer is het park open en hoe kan ik reserveren?

De Zonnegloed is open voor bezoekers, maar ENKEL mits ONLINE RESERVATIE VOORAF via onze website. (Klik hier om je bezoek te reserveren.

Tickets en abonnementen kunnen ENKEL online via onze website gekocht worden. Er worden geen tickets meer verkocht aan de kassa.

Na reservatie krijg je binnen het uur een reservatiebewijs met QR-code op het e-mailadres dat je opgaf. Vergeet niet om deze reservatiemail (en eventueel je ticket, cadeaubon, abonnement of lidkaart) mee te brengen naar het park! De reservatiemail mag via de smartphone getoond worden, let erop dat de QR-codes zichtbaar zijn, deze zullen gescand worden bij aankomst.

 

Ik heb een kind van 0 tot en met 2 jaar, deze toegang is gratis. Moet ik hiervoor een ticket kopen ?

Nee, maar u moet wel een plaats reserveren online.

Omdat we maar een maximaal aantal personen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinsten een plaatsje te reserveren. Voor personen waarvoor geen toegang is gereserveerd, is toegang niet mogelijk!

 

Hoe worden de tickets gescand aan de ingang van het park?

U kan uw e-mail met reservatie en QR-code uitprinten op papier of meebrengen op uw smartphone of tablet. Wij hebben deze nodig om de QR-code aan onze kassa in te scannen.

 

Dient er een dagdeel gereserveerd te worden?

Ja, je kiest uit de volgende dagdelen:

  • voormiddag van 9u tot 12.30u
  • namiddag van 13.30u tot 17u

U wordt verwacht zowel aan te komen als te vertrekken binnen de aangegeven uren van het dagdeel.

Tussen 12.30u en 13.30u sluiten we het park en gunnen we de dieren een uurtje rust. Ook nemen we de tijd om alles klaar te zetten voor de bezoekers van de namiddag. 

 

Is een corona-safe-bewijs (covid safe ticket) nodig om de sanctuary te bezoeken?

Nee, u hoeft geen corona-safe-bewijs voor te leggen bij uw bezoek.

 

Ik wil graag meteen lid worden en een bezoek reserveren, hoe werkt dat dan?

U kan online een lidkaart aankopen en deze zal bij uw aankomst in het park klaarliggen aan onze kassa.

Wij sturen geen lidkaarten meer op.

Zodra u een lidkaart heeft besteld en betaald, kan u hiermee meteen online reserveren.

 

Ik ben te laat om te reserveren en het park lijkt al volzet, kan ik er nog bij?

Nee, u kan er helaas niet meer bij. Indien een datum rood gekleurd is, dan hebben we het aantal bezoekers voor die dag bereikt.

 

Zijn er kortingen?

We geloven dat iedereen, jong of oud, evenveel geniet van het wandelen door ons domein en het zien van onze prachtige dieren.

Daarom maken we gebruik van één tarief.

Enkel kinderen jonger dan 3 jaar mogen gratis binnen, maar er moet wel een plaats voor hen gereserveerd worden.

 

Is de kleine beestjeszolder te bezoeken?

Ja, de kleine beestjeszolder en alle andere binnenruimtes zijn open voor bezoekers.

De kleine beestjeszolder is enkel bereikbaar via een trap en daardoor niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers. 

 

Zijn de speelpleintjes op het domein toegankelijk?

Ja, alle speelzones zijn open.

Enkel toegelaten voor kinderen <12 jaar

 

Zullen er voedervoorstellingen zijn met dierenverzorgers?

Nee, voorlopig zijn alle voederbabbels geschrapt.

 

Zal de shop open zijn?

Ja, de shop is open. Er zijn o.a. knuffels, autostickers... te verkrijgen, maar ook versnaperingen en ijsjes.

Koffie, thee en andere dranken zijn te verkrijgen als take-away.

 

Zijn er banken en plaatsen waar ik even kan rusten?

Ja, er zijn banken aanwezig verspreid over het domein.

 

Moet ik mijn mondmasker dragen?

Nee, de mondmaskerplicht is afgelast.

 

Mag ik mijn huisdier meebrengen in het park?

Nee, in het park zijn geen huisdieren toegestaan.  Dit in verband met de veiligheid van zowel jouw huisdier als onze dieren in het park.

 

Heb je nog vragen rond de recentste maatregelen van de overheid inzake het virus Covid-19 (corona)?

Neem dan ook even een kijkje op de volgende pagina’s van de VRT en de overheid: