Veelgestelde vragen en antwoorden (Q &A)

Er zijn op dit moment veel vragen met betrekking rond de heropening.  Onze medewerkers doen er alles aan om iedereen van een antwoord te voorzien.  Het kan door de drukte voorkomen dat de wachttijden voor telefoon en e-mail langer zijn dan je normaal van ons gewend bent.  Daarom proberen we iedere dag de actuele richtlijnen te updaten op deze veelgestelde vragen pagina.

 

Wanneer gaat het park open en hoe kan ik reserveren?

De Zonnegloed opent terug de deuren VOOR IEDEREEN vanaf zaterdag 13/02/2021, maar bezoek kan ENKEL mits ONLINE RESERVATIE VOORAF via onze website. Klik hier om je bezoek te reserveren.

Tickets en abonnementen kunnen ENKEL online via onze website gekocht worden. Er worden geen tickets meer verkocht aan de kassa.

Heeft u al een cadeaubon of toegangstickets? Kies dan op de reservatiepagina voor 'Ik heb reeds een ticket'.

Heeft  u een abonnement? Kies dan op de reserveringspagina voor 'Ik heb een abonnement'.

Na reservatie krijg je binnen het uur een reservatiebewijs met QR-code op het e-mailadres dat je opgaf. Vergeet niet om deze reservatiemail (en eventueel je ticket, cadeaubon of abonnement) mee te brengen naar het park! De reservatiemail mag via de smartphone getoond worden, let erop dat de QR-codes zichtbaar zijn, deze zullen gescand worden bij aankomst.

Het aantal bezoekers per dag en dagdeel is beperkt!

We volgen de maatregelen van de veiligheidsraad op. Ook in het aantal personen waarmee er buiten afgesproken mag worden. Gelieve hier rekening mee te houden bij het boeken van uw bezoek.

 

Ik heb een kind van 0 tot en met 2 jaar, deze toegang is gratis. Moet ik hiervoor een ticket kopen ?

Nee, maar u moet wel een plaats reserveren online.

Omdat we maar een maximaal aantal personen mogen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinsten een plaatsje te reserveren.  Gezien alle maatregelen mogen we dit aantal niet overschrijden.  Voor personen waarvoor geen toegang is gereserveerd, is toegang niet mogelijk!

 

Hoe worden de tickets gescand aan de ingang van het park?

U kan uw e-mail met reservatie en QR-code uitprinten op papier of meebrengen op uw smartphone of tablet. Wij hebben deze nodig om de QR-code aan onze kassa in te scannen.

 

Dient er een dagdeel gereserveerd te worden?

Ja, je kiest uit de volgende dagdelen:

  • voormiddag van 9u tot 12.30u
  • namiddag van 13.30u tot 17u

U wordt verwacht zowel aan te komen als te vertrekken binnen de aangegeven uren van het dagdeel.

Tussen 12.30u en 13.30u nemen we de tijd om alles grondig te ontsmetten en klaar te zetten voor de bezoekers van de namiddag. 

 

Ik wil graag meteen al een abonnement nemen en reserveren, hoe werkt dat dan?

U kan online een abonnement kopen en dat zal bij uw aankomst in het park klaarliggen aan onze kassa.

Wij sturen geen abonnementen meer op.

Zodra u het abonnement heeft besteld en betaald, kan u hiermee meteen via ons reservatiesysteem kiezen voor de optie 'Ik heb reeds een abonnement' en reserveren.

 

Ik ben te laat om te reserveren en het park lijkt al volzet, kan ik er nog bij?

Nee, u kan er helaas niet meer bij. Indien een datum rood gekleurd is, dan hebben we het aantal toegestane bezoekers voor die dag bereikt.

 

Zijn er kortingen?

We geloven dat iedereen, jong of oud, evenveel geniet van het wandelen door ons domein en het zien van onze prachtige dieren.

Daarom maken we gebruik van één tarief.

Enkel kinderen jonger dan 3 jaar mogen gratis binnen, maar er moet wel een plaats voor hen gereserveerd worden.

 

Is de kleine beestjeszolder toegankelijk?

Nee, de kleine beestjeszolder en alle andere binnenruimtes zijn tijdelijk afgesloten voor bezoekers.

 

Zijn de speelpleintjes op het domein toegankelijk?

Ja, alle buitenspeelzones zijn open; enkel het speelplein binnen is afgesloten.

Volgende maatregelen worden toegepast:

  • Enkel toegelaten voor kinderen <12 jaar
  • Begeleidende volwassenen moeten zich blijven houden aan de huidige afstandsregels en hun kinderen in de gaten houden.
  • Op ons groot speelplein zullen maximum 20 kinderen terzelfdertijd toegelaten worden en op onze kleine speelpleintjes maximaal 5 kinderen.

 

Zullen er voedervoorstellingen zijn met dierenverzorgers?

Nee, voorlopig zijn alle voederbabbels geschrapt.

 

Zal de shop open zijn?

Ja, de shop is open. Er zijn o.a. knuffels, autostickers... te verkrijgen, maar ook versnaperingen en ijsjes.

Koffie, thee en andere dranken zijn te verkrijgen als take-away.

Zitplaatsen binnen kunnen momenteel niet gebruikt worden, maar op de banken verspreid over het park kan je dit wel nuttigen.

 

Zijn er banken en plaatsen waar ik even kan rusten?

Ja, er zijn banken aanwezig verspreid over het domein.

Het is van de veiligheidsraad niet toegelaten om samen te tafelen met mensen die niet tot je gezin behoren!

Het is enkel toegestaan om als gezin samen aan een tafel te zitten met een eventueel knuffelcontact.

 

Moet ik mijn mondmasker dragen?

Ja, mondmaskers zijn overal verplicht vanaf de leeftijd van 12 jaar, ook buiten.

 

Mag ik mijn huisdier meebrengen in het park?

Nee, in het park zijn geen huisdieren toegestaan.  Dit in verband met de veiligheid van zowel jouw huisdier als onze dieren in het park.

 

Welke maatregelen worden er in De Zonnegloed getroffen om de veiligheid van een ieder te waarborgen ?

Om jouw veiligheid en die van onze dieren en medewerkers te waarborgen, werden volgende maatregelen getroffen:

  • er geldt een maximum aantal bezoekers per dag en per dagdeel in het park.  Om dit maximum te bewaken en jouw bezoek te kunnen garanderen, is het bij gevolg noodzakelijk om op voorhand online toegang tot het park te reserveren via onze website
  • tickets zijn uitsluitend online te koop om wachtrijen bij de kassa's te voorkomen
  • je volgt een uitgestippelde wandelroute en loopt in één richting door het park
  • er zijn geen zitgelegenheden in ons gebouw en alle binnengedeeltes zijn afgesloten voor bezoekers
  • overal wordt 1,5 meter afstand aangehouden en waar nodig worden bezoekers en medewerkers gescheiden door middel van een doorzichtige wand in plexiglas
  • medewerkers houden continu toezicht op groepsgrootte en de 1,5 meter afstand
  • op verschillende punten in het park, aan de toiletten, de shop, … is desinfecterende gel aanwezig
  • vanzelfsprekend blijven mensen thuis die ziek zijn, neusverkoudheid hebben, regelmatig hoesten, keelpijn of koorts hebben.  Als een huisgenoot of gezinslid hier last van heeft, blijft het hele huishouden thuis en dan verwittig je ons ten laatste de dag voor aankomst om de reservatie te herboeken

 

Heb je nog vragen rond de recentste maatregelen van de overheid inzake het virus Covid-19 (corona)?

Neem dan ook even een kijkje op de volgende pagina’s van de VRT en de overheid: